Master Tanpai Rinpocse életrajza
Master Karma Tanpai Gyalchen Acharya Tibetben született Kailash szent hegyénél. Születését szerencsés jelek kísérték, miszerint békét és egységet hoz majd a világba. Hat éves korában elkísérte szeretett szüleit Nepálba (ez Buddha születési helye), ahol jelentős beavatást és tanításokat kapott a Dharma Urától, Őeminenciájától 1. Drubszing Rinpocsétől, valamint sok más tiszteletreméltó tanítótól, és Nepál gyönyörű országának állampolgára lett. Fiatalon, 1969-ben a Mester beiratkozott a hírneves Szanszkrit Egyetemre, ami Varanasziban, a nagyszerű Indiában található. Az egyetem tíz éve alatt buddhista, hindu és más isteni vallásfilozófiákat és tanításokat tanult. A Mester szavaival: „A legnagyszerűbb India, valamennyi vallás és hívő otthona, hihetetlenül jóságos és nagylelkű támogatásával megadta nekem a legkiválóbb lehetőséget arra, hogy tanuljak, így 1979-ben megszereztem az „Acharya” (a filozófia doktora) címet. E nagyszerű ország feltétel nélküli szeretete és isteni tudása örökre megáldott és arra inspirált, hogy életemet a nagyszerű emberi lények szolgálatának szenteljem, és az örökké tartó szeretet és béke egységében minden vallást tiszteljek és magasztaljak.”
|
A 16. Karmapa
|
Ezt követően a Mester csatlakozott egy hagyományos, a megvilágosodás intenzív meditációs gyakorlatait átadó három éves, három hónapos elvonuláshoz, majd további egy évig részt vett egy Hévadzsra és Kálacsakra elvonuláson is. Mindkét elvonulás Őszentsége a 16. Gyalva Karmapa és az elvonuló mester, Bokar Rinpocse legfőbb útmutatása alatt állt. Az elvonuláson, mely a Rumtek kolostor felett található elvonuló központban, Szikkimben, Indiában zajlott, tizenhat kiváló láma vett részt. Az elvonulás végeztével Rinpocse a „Meditáció és megvilágosodás autentikus mestere” lett. |
|
A 17. Karmapa |
Mind a hosszú elvonulás örömteli befejezése, mind a gyökérmester, a 16. Karmapa eltávozásának szomorú ténye mély hatást tett a Mesterre, aki e két tapasztalat hatására erőteljesen elhatározta, hogy megvédi, magasztalja az isteni karma kagyü hagyományvonalat és a következő valódi Karmapát.
Azért, hogy beteljesítse Karmapa kívánságát, a Mester 1984 óta gyakran fogadja el nyugati országokban élők meghívását, akik arra kérik, hogy ossza meg velük isteni tudását és a technikát, mely elvezet minden vallás lényegéhez, az egyetemes örökké tartó béke, szerető szív és a megvilágosodás nagy gyönyörének megvalósításához. Ezáltal sok ezer tanítványnak adódott már lehetősége arra, hogy elsajátítsa a megvilágosodás bölcsességét és a technikát, mellyel mind saját maguk javára, mind a világ és az emberek megszabadításáért megvalósítható a belső béke és harmónia.
|
|
Miután a Mester a virágzó Szingapúrban, Malajziában, a nagyszerű Indonéziában, Hong Kongban és a gyönyörű Thaiföldön nagylelkű és jóságos barátokra és tanítványokra talált, 1990-ben megalapította és építeni kezdte a Fehér Királyi Kolostort és Vallásos Tanulmányok Intézményét Katmanduban, Nepál fővárosában. Nepál egyik legnagyobb és leghaladóbb kolostoraként a Fehér Királyi Kolostor folyamatosan több száz idős és fiatal szerzetest és szerzetesnőt fogad be és biztosít számukra ingyenes lakhatást, étkezést és vallásos tanulmányokat (a szerzetesek közül a legtöbben a társadalom legszegényebb, leghátrányosabb rétegeiből érkeznek). A kolostor szerzeteseinek és szerzetesnőinek ellátása mellett a Mester nagylelkűen számos segítségre szoruló idős és szegény nepálit is támogat, és kolostorában fogadja a világ minden részéről érkező barátait és tanítványait. Vallási hátterüktől függetlenül a Fehér Királyi Kolostor a vallásos tanítványok, meditáló gyakorlók és barátok mentsvára, ahol mindnyájan a Mester rendkívüli, kristálytiszta tanításaiban és nagylelkű vendéglátásában részesülhetnek.
|
|
|
|
Tevékenységével a Mester a legemberibb, minden érző lény felé sugárzó önzetlen szeretetet példázza, tanításaival pedig arra buzdít mindenkit, hogy szabaduljanak meg a haragtól, az önzéstől és a negatív érzelmektől; a türelem és a megbocsátás gyakorlásával fejlesszék ki a szerető együttérzést; és legfőképpen műveljék magukban a mindenható Buddha egyetemes szerető szívét és megvilágosodásának bölcsességét.
A mester erőteljesen hangsúlyozza, hogy a vallásos gyakorlásnak tisztán és önzetlenül a megszabadulásra és az összes érző lény szolgálatára kell irányulnia, ezenfelül tisztának kell maradnia a politikától és az üzleti érdekektől. Azáltal, hogy rámutat a vallások lényegére, és arra ösztönöz mindenkit, hogy védelmezzék az összes embert és segítsenek abban, hogy a világ megtalálja az egyetemes tartós békét és megszabadulást, a Mester az összes vallás és az egész emberiség egységét hangsúlyozza.
|
|